Sesal Dahulu Pendapatan....

Suami saya ada game bola hari ni..Saya amatlah boringnya di rumah. Nak ke rumah adik saya, mak saya takdak. Hari ni adik saya baru ambik dia di Tg Malim rumah abang saya.

Tadi, masa suami saya tengah rilek2 sebab penat main bola, saya bertanya suami saya, apa perkara yang paling disesalkan dalam hidup dia...dia jawab..tiada..nasib baik..saya ingat dia nak jawab sesalan dia ialah berkahwin dengan saya.. ;)

Kalau tanya saya...sebenarnya dan sejujurnya memang ada perkara yang saya sesalkan..

Masa saya kemas2 folder lama saya yang ada sijil2 dan surat tawaran, saya terjumpa surat tawaran KPLI, Interview Pensyarah Politeknik dan interview cikgu MRSM.  Saya teringat saya cuma pi ambik test KPLI tapi interview dia saya tak pi.Macam tu jugak interview politeknik dengan MRSM..kalau la masa tu arwah bapak saya paksa saya jugak..mungkin la saya dah pi.Saya ingat bapak saya call tanya pasai interview politeknik..saya tau dia insist nak saya pi..tapi apa nak buat masa tu bebal punya pasai..semua tu saya tolak.

Kesian bapak saya..saya tau dia nak sangat salah seorg anak dia jadi cikgu..tapi masa tu saya seronok duk di KL..saya tak sanggup sacrifice life saya dengan pegi belajar jauh2 dan bila jadi cikgu kita tak tau ceruk rantau mana kita kena mengajar..

Itu sesalan terbesar saya..sekarang ini persoalan yang bermain di kepala saya ialah kenapa?kenapa saya sanggup korbankan peluang ini ?salah siapa?salah saya jugak kan?saya percaya kalau saya pergi interview2 ni, mungkin akan sangkut jugak salah satu.Dengan status kerjaya saya sekarang, saya teringin nak tukar ke profesion perguruan.saya dah boring buat pengurusan.

Betullah pepatah orang tua2, sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tiada gunanya..hmm dah terkena ke batang hidung saya.kalau dulu saya sayang nak tinggalkan KL, sekarang ni tak sabar2 nak keluar dr KL.saya berharap pertukaran saya diluluskan.tahun depan saya nak apply sambung belajar supaya dengan kelulusan saya tu, saya boleh apply utk mengajar.

Saya pernah dengar ceramah motivasi, apa yang terjadi dalam hidup kita adalah pilihan kita.saya pilih untuk tidak pergi interview dan lihatlah diri saya sekarang penuh dengan sesalan...

Walaupun hidup saya penuh dengan sesalan, namun saya bersyukur dengan apa yang telah saya kecapi selama ini..tetapi saya rasa terkilan saya membuat pilihan tanpa menimbang baik buruk pilihan saya..saya terlalu ambik mudah semua peluang yang datang dalam hidup saya..kalau lah masa boleh diputar semula..sigh..

Mood : Boring..Tak bole jumpa partner in crime :( Suami saya memang kejammmmm ;) I luv u babe..peaceeeee

0 comments: